Expliquem el futur » Sobre els beneficis de l’Activity Stream en els sistemes d’informació de les empreses


  • 09:30
  • 0

Sobre els beneficis de l’Activity Stream en els sistemes d’informació de les empreses

Si volem explicar el futur hem de parlar ineludiblement del món 2.0. Però no només d’un món digital i connectat entre marques i clients, sinó també un món de relacions internes entre treballadors, que dins les seves empreses comparteixen, col·laboren i construeixen coneixement de manera integrada. Des d’aquesta perspectiva, la informació empresarial que ara flueix per mails i altres canals corporatius, començarà a canalitzar-se per sistemes estructurats de xarxes internes integrades amb tota la tecnologia que ja existeix dins de cada corporació.

Zyncro, sistema social intern per a empreses, va presentar fa unes setmanes una infografia sobre el concepte del “Corporate Activity Stream“, l’evolució del microblogging empresarial que recull tots els fluxos d’informació de l’empresa. Després de la lectura de l’article de Programari Advice sobre els “Beneficis de l’Activity Stream en les Interfícies d’usuari de Programari Industrial“ de Derek Singleton (gràcies Derek per compartir-lo amb Zyncro), ens agradaria reprendre aquest concepte i veure els beneficis en un àmbit tan àrid com el del programari industrial, així com en el dels sistemes empresarials de gestió de continguts (CMS) i de dades de clients (CRM).

Activity Stream en el Software Industrial

Què passa quan l’Activiy Stream també s’integra al Programari Industrial?

La resposta per a Derek Singleton sembla bastant clara:

El problema de la demora d’informació és sens dubte una batalla important en la indústria, i és especialment greu en el cas dels fabricants que operen a Just in Time. Saber quina és la situació d’una ordre de compra o de la llista de materials per a un producte en concret i en temps real, és molt més eficient gràcies a les possibilitats de subscriure l’Activity Stream corresponent al producte o projecte en què treballes. Per Singleton, el resultat final de la integració de l’Activity Stream al Software Industrial és que els equips de fabricació poden interactuar en temps real, tant en projectes com en comandes. Com s’aconsegueix?

Automatitzant l’actualització de la informació de manera que l’empleat recordi l’estat del seu projecte actual i també dels futurs, cosa que millora la seva planificació. Els empleats comparteixen la seva informació amb la resta i això al seu torn genera un coneixement de valor per a la planificació de tota l’organització. També cal mantenir els treballadors permanentment informats de les prioritats d’acció en cada moment i modificar-les també en temps real si les demandes dels clients ho requereixen el que millora moltíssim la capacitat de resposta de la indústria.

Activity Stream en la Gestió documental i de continguts

Dins dels sistemes de CMS, disposar d’un espai usable i dinàmic per realitzar un seguiment dels fluxos d’informació o Activity Stream és també un avantatge. Poder comentar o valorar les accions amb arxius o els processos documentals converteix aquests sistemes en entorns dinàmics, més d’acord amb la realitat actual de l’empresa, potencia les accions col·laboratives que milloren els resultats i humanitzen els fluxos automatitzats, convertint-los en accions reals de cada companyia.

Les actualitzacions de dades o documents es converteixen en un procés integrat en el qual participen els actors implicats de cada organització, l’entorn esdevé més usable i, alhora, també en més emprat pels empleats.

Afegir un ”M’agrada” o comentar la creació d’un document incrementa la motivació, impulsa el crowdsourcing dins l’empresa i la construcció bottom-up i col·laborativa del coneixement a les organitzacions.

Activity Stream en els sistemes de CRM

Finalment, un entorn en què disposar de fluxos d’informació és, per descomptat, el CRM. La interacció o l’intercanvi d’informació entre comercials, suport o pre-vendes respecte a les dades dels clients o potencials clients millora els processos de venda i atenció al client de manera exponencial. Bona prova d’això és la tendència cap a la socialització que estan experimentant en l’actualitat els grans sistemes de CRM.

El Activity Stream és una realitat en els nostres correus electrònics, els nostres intercanvis d’informació corporativa i els nostres grups de treball, però de manera desordenada. Ara comença a ser-ho també en els nostres sistemes tecnològics dins d’entorns ben estructurats, usables i accessibles. És l’evolució natural per a la gestió professional de la massa d’informació que inunda actualment les nostres companyies.

Patricia Fernández Carrelo , Chief Marketing Officer - Zyncro Tech

No hi ha comentaris

Deixa un comentari

*