Expliquem el futur » El SMS compleix 20 anys enmig de la baralla per aconseguir més quota en el mercat de la missatgeria


  • 10:43
  • 0

El SMS compleix 20 anys enmig de la baralla per aconseguir més quota en el mercat de la missatgeria

Cada cop és més habitual escoltar en diferents àmbits o sectors el terme “Comunicació 2.0” i, coincidint amb la nomenclatura usada per a descriure aquest nou concepte o mètode, un dels majors canals de comunicació compleix 20 anys.
Els SMS celebren el 2012 el seu vintè aniversari enmig del gran creixement de noves plataformes de comunicació com poden ser WhatsApp, iMessage, Blackberry Messenger, Joyn o moltes més que estan creant un entorn de competència directa.

SMS és l’acrònim de Short Message Service i el seu inventor va ser Neil Papwroth, un enginyer britànic que a finals del 1992 va decidir enviar un missatge des de l’ordinador a un company seu, amb el contingut “Merry Christmas” possiblement el missatge més replicat per tots els usuaris durant l’època de Nadal.
Anteriorment, les operadores ja disposaven de l’opció d’enviar SMS als usuaris, però eren els únics que en podien crear de nous.
El que va començar com una felicitació de Nadal, ha esdevingut en més de 3.700 milions d’usuaris arreu del món provocant l’enviament de bilions de missatges, concretament 7 bilions de SMS enviats durant el 2011.

A l’actualitat, els SMS continuen sent el capdavanter en quant a mètode de comunicació escrita, i aquesta posició es mantindrà com a mínim fins a 2016 segons estudis recents.

Segons representa la imatge, el 2016 seria l’any en que la missatgeria instantània representaria un 34.6% del volum del trànsit total just per darrere del SMS amb un 42.1%
Cal referenciar que, enfront a aquest 42.1% de quota de mercat, representa un 65% de la totalitat dels ingressos mentre que IM representa un 8%dels ingressos.

No hi ha comentaris

Deixa un comentari

*