gencat blog » Entrevista a José Antonio Gallego


  • 09:00
  • 6

Entrevista a José Antonio Gallego

En aquest apunt entrevistem José Antonio Gallego, president d’Aerco. Li preguntem sobre la figura del community manager (gestió de comunitats en línia) a l’Administració. Gallego ens explica què ha de ser, què ha de saber i què ha de fer el community manager. A continuació ho detallem en forma d’esquema.

Què en pensem? Com creiem que ha de ser el community manager a l’Administració?

Gallego, social media manager del grup BBVA, diu que el community manager ha de ser:

  • Proactiu
  • Capaç de liderar projectes i de saber-los comunicar
  • Autodidacte
  • Apassionat per la comunicació, les noves tecnologies i el contacte amb les persones.

Per dirigir una comunitat en línia a l’Administració, el community manager ha de saber:

  • Atendre les demandes de la gent
  • Crear un clima constructiu
  • Seguir les normes establertes per evitar conflictes.

La feina diària del community manager es concreta en:

  • Monitorar el que s’ha dit de la marca a Internet
  • Compartir la informació internament
  • Tractar amb els líders d’opinió i amb la comunitat (veure les seves idees, aprendre com es pot millorar).

Calcular el retorn de la feina del community manager és essencial per demostrar que és necessari gestionar la reputació en línia i que s’està contribuint a oferir un millor servei.

6 comentaris en aquest article

  1. Joana Martínez ha respost el 08 feb 2011 a les 10:09

    M’ha agradat l’entrevista! És un bon resum dels aspectes més importants de la presentació de José Antonio Gallego, a la qual vaig poder assistir, però, a més a més, em sembla un recurs pedagògic de primera línia: les preguntes per escrit i les respostes per part de l’entrevistat. Us felicito per la feina!

  2. Xavier Margarit ha respost el 09 feb 2011 a les 17:39

    Molt bona iniciativa, sens dubte.

  3. gencat ha respost el 10 feb 2011 a les 16:49

    Moltes gràcies pels comentaris. Ens agradarà molt que ens proposeu com millorar aquesta interrelació amb vosaltres.

    Salutacions!

  4. Lluís Macià ha respost el 11 feb 2011 a les 8:11

    Comunnity manager o networker sona molt bé. En principi, sembla interessant, però que ningú s’enganyi: és flor de temporada. Penseu que per a aquest lloc opten els llicenciats en periodisme, els programadors, redactors, i tothom que sàpiga fer anar un gestor de continguts (CMS). Per tant, a cada empresa, els llocs són limitats. En redaccions de noticiaris (experiència pròpia) et demanen molta experiència, periodisme, etc., per acabar copiant i enganxant. Passarà el mateix que als dissenyadors: tothom s’atreveix a dissenyar, els únics que guanyen són les escoles que fan aquestes assignatures; llocs de feina, escassos.

  5. Cristina Puig ha respost el 11 feb 2011 a les 14:01

    Crec, Lluís, que cal percebre la figura del community manager des d’un altre punt de vista, més enfocat en quines funcions formen part de la seva tasca, que no pas a descriure quin perfil professional pot ocupar aquest lloc de feina.

    En primer lloc, l’empresa hauria de tenir clars els seus objectius a les xarxes. D’aquesta manera, es pot plantejar una estratègia coherent, que no ha de passar obligatòriament per tenir un perfil corporatiu. No totes les empreses tenen com a objectiu posicionar la seva marca a la Xarxa, pot haver-n’hi d’altres que només vulguin monitoritzar el que se’n diu per poder gestionar millor la seva reputació 2.0.

    De fet, és una idea que defensa en Genís Roca en una recent entrevista a la UOC sobre xarxes socials a les empreses que us recomano: http://bit.ly/ia9ntL

  6. gencat ha respost el 11 feb 2011 a les 14:24

    Gràcies a tothom per les vostres aportacions. Celebrem que l’entrevista a José Antonio Gallego us interessés i servís per complementar el debat entorn de la 22a sessió web sobre community managers a l’Administració. Al vídeo sembla que queda palès que el més rellevant d’aquest nou lloc de feina no és tant la formació prèvia de la persona que se n’ocupa sinó la capacitat de desenvolupar tasques com les que Gallego descriu en aquesta entrevista.

Deixa un comentari