gencat blog » Avaluant la presència de la Generalitat a les xarxes


  • 08:08
  • 5

Avaluant la presència de la Generalitat a les xarxes

Stock illustration: Growing Graph © guitargoa sxc.hu/photo/1212912/?forcedownload=1

Un cop consolidada la presència de la Generalitat de Catalunya a les xarxes socials és hora de començar a avaluar l’ús que fem d’aquestes eines digitals. En aquest sentit, a la 5a versió de la Guia d’usos i estil a les xarxes socials de la Generalitat de Catalunya ja s’incloïa un apartat que en parlava. Com es materialitza aquesta feina?

Per recollir aquestes dades d’activitat a les plataformes socials cal connectar directament amb les API que ofereix cadascuna de les xarxes. En un principi aquesta tasca es feia gràcies a les funcions que ofereix Google Docs d’importació. Ben aviat els requeriments que s’exigien van deixar de ser funcionals per a l’eina de Google i es va migrar cap a una solució més completa: Python.

Aquestes dades s’emmagatzemen en una base de dades pròpia que permet estudiar-les en el conjunt de la Generalitat. Així mateix, cada departament, servei o marca englobat dins la solució corporativa de presència a les xarxes socials té accés a les dades d’activitat dels comptes que gestiona, als històrics i a les visualitzacions.

A més de recollir informació de tots els més de 280 comptes que té la Generalitat de Catalunya a les xarxes socials, s’estan començant a recollir dades comparatives de comptes externs a la institució però que hi tenen relació temàtica, com ara el cas del Servei Meteorològic de Catalunya envers el d’altres comunitats autònomes o països.

El fet de tenir les dades pròpies i poder-les comparar amb altres serveis (els mateixos de la Generalitat i d’altres) permet contextualitzar-les i obtenir informació amb més valor.

5 comentaris en aquest article

  1. Cris de las Heras ha respost el 21 jun 2012 a les 9:07

    Muy interesante!!! (En catalán:Avaluant la presència de la Generalitat a les xarxes. http://t.co/huuCijUp)

  2. Arnau Cangròs ha respost el 22 jun 2012 a les 7:52

    Molt interessant. De les millors coses d’una societat moderna, S.XXI, és la comunicació i el feedback ciutadà – administració.

    Però se’m queda curt un simple grafisme dels llocs on publica cada administració. Crec que fora bo crear un estàndard per a tota l’Administració catalana, on es mostrés de forma oberta i mensualment o en temps real, l’ús en cada xarxa: publicacions, respostes, visites, i també incloure tots els webs que té l’Administració.

    És a dir, oferir l’estadística per saber quin servei és més demanat i més utilitzat i així podrem descobrir coses molt interessants: que una conselleria està fent un molt bon ús del Youtube (moltes visualitzacions) i que serveix de guia per a altres departaments que tenen una presència baixa; dinamitzar; agrupar; créixer; ajuntar. Les xarxes són molt dinàmiques i així ha de ser l’Administració també, per tant s’ha d’intentar que tot sigui obert i mesurable.

    Us hi animeu?

  3. Iuris.doc ha respost el 22 jun 2012 a les 9:00

    Avui descobrim com s'avalua la presència de @gencat a les xarxes socials: http://t.co/D8EZVeEh #socialmedia I la valoració qualitativa?

  4. Daniel Zapater ha respost el 22 jun 2012 a les 12:08

    Molt bona feina! Teniu previst posar a disposició del ciutadà una publicació amb els resultats de l’avaluació?

    Gràcies!

  5. gencat ha respost el 22 jun 2012 a les 13:57

    Hola Daniel,

    Uns dels objectius és publicar aquestes dades perquè la ciutadania hi pugui tenir accés.

    Gràcies pel teu interès.

Deixa un comentari