gencat blog » Catalunya Experience a Instagram


  • 09:08
  • 1

Catalunya Experience a Instagram

Actualment, les xarxes socials juguen un paper destacat com a nous canals de comunicació, màrqueting, promoció i comercialització. En el cas del sector turístic, les comunitats de viatgers i els blocs tenen un gran impacte com a fonts d’informació clau, on els blocaires es converteixen, en molts casos, en generadors d’opinió i prescriptors influents.

L’Agència Catalana de Turisme (ACT) va desenvolupar, entre juny i novembre de 2012, una innovadora acció promocional a Instagram amb l’objectiu de donar a conèixer Catalunya entre els més de 100 milions d’usuaris que utilitzen aquesta plataforma. Era la primera vegada que una destinació turística de l’Estat espanyol feia servir la xarxa Instagram per promocionar-se. La iniciativa va tenir tant d’èxit que altres destinacions turístiques de l’Estat ja han reproduït aquesta idea d’integrar les accions en línia amb les de fora de línia. Què ens sembla aquesta manera d’aprofitar les xarxes socials per fer promoció? Ho trobem útil?

L’acció va constar de tres elements:

  • Un viatge amb 11 instagramers internacionals, procedents d’Itàlia, França, Alemanya, Noruega, Països Baixos, Estats Units i l’Estat espanyol, que entre tots sumen més de 500.000 seguidors en aquesta xarxa. Aquests instagramers van tenir l’oportunitat de fotografiar, difondre i comentar fotografies de tots els llocs que van visitar tant a Instagram com en altres xarxes socials i als seus blocs mateixos.
  • Un concurs a la plataforma entre tots els usuaris d’Instagram que hi publiquessin fotos de Catalunya amb l’etiqueta (hashtag) #catalunyaexperience entre els mesos de juny i setembre de 2012. Al concurs s’hi van presentar més de 52.000 imatges que poden veure’s a la plataforma Statigram de l’Agència Catalana de Turisme.
  • Exposició amb les 250 fotografies premiades del concurs, als jardins del Palau Robert de Barcelona.

Catalunya és pionera en l’ús de les xarxes socials en general i també per fer promoció turística. Per aquesta raó s’està posicionant com una de les zones més actives en diverses plataformes.

L’ACT articula tota la seva promoció en línia a través de la marca Catalunya Experience. Té perfil a Facebook, compte a Twitter i plataforma de vídeos a Youtube, i de fotografies a Instagram, Flickr i Pinterest.

A més, l’ACT ha organitzat ja diversos viatges de blocaire (bloctrips).

Un comentari en aquest article

  1. Robert Garcia ha respost el 19 jun 2014 a les 10:31

    És molt important que la Generalitat tingui iniciatives com aquestes, és necessari que les institucions apliquin les noves tecnologies al servei de la gent. Us felicito per aquesta iniciativa. Salutacions

Deixa un comentari