Gestió del coneixement » Tothom parla de Pinterest: un tauler virtual social


  • 14:22
  • 5

Tothom parla de Pinterest: un tauler virtual social

Pinterest –creada per Paul Sciarra, Evan Sharp i Ben Silbermann l’any 2010– és una xarxa social que s’autodefineix com un tauler d’anuncis en línia, i que a finals de 2011 es va començar a convertir en l’autèntic nou fenomen social, amb un ritme de creixement similar al que tenia Facebook fa cinc anys. En aquesta infografia elaborada per Seetio podem veure de manera gràfica i resumida què és i com utilitzar l’eina. I en aquest post de Betes i clicks es pot trobar també informació molt útil per fer-nos una idea sobre l’eina.

Els motius darrere el seu èxit són diversos, però poden resumir-se en els punts bàsics següents:

  • És molt fàcil donar-se d’alta i té un funcionament molt intuïtiu.
  • Ha afegit al vocabulari social el concepte clavar (pin, en anglès): permet als usuaris clavar al tauler virtual tot allò que els agrada.
  • Posa l’èmfasi més en les imatges que no pas en els textos, per la qual cosa el contingut és visualment molt més atractiu i fàcil d’assimilar.
  • La majoria dels seus usuaris són dones, un sector demogràfic determinant al món de les xarxes socials pel seu grau elevat d’implicació.
  • Permet reclavar (repin) els continguts en el mateix Pinterest i també en altres xarxes socials.

El seu punt fort és la seva capacitat de generar un gran volum de tràfic, tal com podeu veure en aquest post de Lauren Indvik a Mashable, que conté també una infografia molt interessant feta per Monetate. A finals del mes de gener d’enguany Pinterest movia ja més tràfic referencial (mitjançant Skimlinks) que Google+, i gairebé tant com Facebook o Twitter, com podeu veure en aquest post de Coleen Taylor a GigaOm.

I és que Pinterest està transformant la web social, posant l’accent sobre la cura dels continguts, canviant la cerca pel descobriment. Això és així perquè la majoria dels usuaris no són productors de continguts, però sí consumidors, i fer-ho d’una manera estructurada (en els diferents taulers temàtics) en comptes de mitjançant fluxos (com fa per exemple Tumblr) és molt més fàcil i ràpid. De la mateixa manera que la primera onada de mitjans socials va transformar el consum de la informació, aquesta nova onada de cura de continguts pot canviar com els usuaris els troben i hi interaccionen.

També a Betes i Clicks han preparat un manual gratuït per a usuaris, professionals i empreses. I Juan Diego Polo ens ofereix en aquest post a Wwwhat’s new cinc maneres molt interessant d’utilitzar aquesta eina. Us animeu a fer-ho?

Pin Cushion © incurable_hippie CC BY – NC 2.0

5 comentaris en aquest article

  1. Begonya ha respost el 24 Feb 2012 a les 16.32

    Have a look:
    How Pinterest is secretly profiting from your links?
    http://venturebeat.com/2012/02/07/pinterest-affiliate-links/

  2. Xavier ha respost el 24 Feb 2012 a les 19.44

    Haurem de fer seguiment de Pinterest, sembla que té força potencialitat en el cas dels serveis de l’Administració de perfil més empresarial, com pugui ser el cas de les publicacions venals. Comparteixo un recent article a TICbeat on precisament s’analitza Pinterest des de la perspectiva del MK:
    http://www.ticbeat.com/economia/empresas-emplean-pinterest/
    I felicitats per l’article, clar, ben documentat i amb una selecció d’enllaços molt encertada.

  3. Núria Vives ha respost el 27 Feb 2012 a les 11.37

    Gràcies pels vostres comentaris!

    Xavier: tal com apuntem en el post, el tràfic referencial és el punt fort de Pinterest; això el fa molt atractiu per a les empreses, sobretot pel màrqueting i l’Administració, està clar, també se’n pot aprofitar.

    Begonya: i tant! Hi ha una relació conflictiva d’aquesta eina amb els drets d’autor. Segurament és el punt més polèmic.

  4. Montse Garcia ha respost el 05 Mar 2012 a les 15.12

    Hola, sembla interessant aquesta nova eina, què us sembla per difondre activitats de la biblioteca del CEJFE? portades de llibres, xerrades amb autors?

  5. Joana ha respost el 06 Mar 2012 a les 10.05

    Montse,

    Penso que com totes les eines primer cal provar-les i experimentar de manera personal abans d’usar-les amb objectius corporatius. Podem anar provant aquesta xarxa de manera individual i parlar-ne sobre els pros i contres.

Deixa un comentari