Gestió del coneixement


450 APUNTS

  • 16:42
  • 4

Gestionar la identitat digital un deure ineludible

En molt pocs dies dues de les persones més influents a Internet han parlat del mateix concepte als seus blocs. Tant Genís Roca com Carlos Guadian s’han fet ressò d’una nova categoria semàntica. Es tracta del terme identitat digital. Com a recomanacions principals Carlos Guadian ens parla de posar en marxa mecanismes d’escolta activa en la xarxa i ser reactius al que està succeint (seria l’equivalent a la construcció de la identitat presencial de què parla la psicologia social en els processos de socialització). Genis Roca, al seu torn, recomana que les persones i organitzacions hi dediquin el màxim d’atenció.Tots dos coincideixen a dir que la identitat digital es complementarà amb la nostra identitat presencial i, encara que els seus raonaments són diferents, tots dos acaben afirmant que, a més presencia virtual, més ens hem d’esforçar per no descuidar-la.

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Jesús Martínez Marin
  • 17:59
  • 3

Gestión del conocimiento en las organizaciones, nou llibre de Mario Pérez-Montoro

Mario Perez-Montero publica un nou llibre. Es tracta de l’obra Gestion del conocimiento en las organizaciones (editorial Trea) en què reflexiona sobre l’impacte d’aquesta disciplina a les organitzacions i tot el que hi aporta. L’ultim capítol es fa ressò del programa Compartim del Departament de Justícia. A totes les persones que participeu en el programa, us animem perquè us llegiu el llibre, que ben aviat trobareu també a la biblioteca del CEJFE.Index
Introducción. De la era agrícola a la sociedad del conocimiento.
Capítulo 1. Fundamentos conceptuales de la gestión del conocimiento.
Capítulo 2.Capital intelectual de las organizaciones.
Capítulo 3. El conocimiento en las organizaciones.
Capítulo 4. Metodología para la implantación de la gestión del conocimiento.
Capítulo 5. La praxis de la gestión del conocimiento.
5.1. Introducción.
5.2. El alcance y los beneficios de la implantación de la gestión del conocimiento.
5.3. Los límites de la implantación de la gestión del conocimiento.
5.4. Proyectos de gestión del conocimiento.
5.4.1. El proyecto LAGNIKS.
5.4.2. Gestión del conocimiento y atención educativa a la diversidad.
5.4.3. Gestión del conocimiento en entornos judiciales (Programa Compartim).

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Jesús Martínez Marin
  • 06:55
  • 2

Safe Creative, un registre per protegir de manera autogestionada els drets de les obres

Safe Creative és un web que actua de registre neutral d’una obra, que testimonia qui n’és l’autor i què se’n pot fer i què no. Molt útil per a subministradors de continguts, entitats de gestió i la comunitat en general. Les utilitats de Safe Creative (SC) són:

  1. Prova d’autoria, ja que el registre SC permet emetre certificats.
  2. Protecció. L’etiqueta de registre de SC disuadeix a qui en vulgui fer un ús indegut.
  3. Informació de drets. Tothom pot consultar el codi de l’obra al registre i veure qui n’és l’autor i els usos que en pot fer. És un sistema àgil que permet modificar usos i drets.
  4. Difusió de l’obra. SF oferirà cerca d’obres i drets i autors associats.
  5. Rigor en l’ús de llicències de difusió oberta. Per exemple, usant una llicència tipus Creative Commons amb el suport d’un registre amb dipòsit d’obra, la llicència s’aplica directament al treball i no pas a una url http://www.elmeubloc.cat (per exemple), on els continguts poden canviar i per tant és difícil demostrar a quin contingut s’aplica la llicència.
  6. Llibertat de registrar amb qualsevol modalitat copyright o copyleft, i poder-la canviar quan vulguem deixant-ne constància.
  7. Altres funcionalitats que els promotors aniran incorporant en versions successives.

Registrar Una Obra

View SlideShare presentation or Upload your own. (tags: safecreative tutorial)

Jordi Graells Costa
  • 06:27
  • 4

Planeta Web 2.0, un bon text per compartir

Publicat ara fa una any per la Universitat de Vic. És un text molt clar, que fa un exercici de síntesi inestimable. Cada capítol acaba amb un resum de cinc idees bàsiques i cinc lectures d’ampliació. Com que està en un llicència Creative Commons Reconeixement-NoComercial SenseObraDerivada, us el podeu descarregar des del web oficial del llibre. Vegeu-ne el contingut:Prólogo
La inflación lingüística llamada Web 2.0. Por Alejandro Piscitelli
Capítulo 1. Nociones básicas alrededor de la Web 2.0. Por Hugo Pardo Kuklinski
Capítulo 2. Intercreatividad y Web 2.0.
La construcción de un cerebro digital planetario. Por Cristóbal Cobo Romaní
Capítulo 3. Mapa de aplicaciones. Una taxonomía comentada. Por Cristóbal Cobo Romaní
Capítulo 4. Un esbozo de ideas críticas sobre la Web 2.0. Por Hugo Pardo Kuklinski
Capítulo 5. Aprendizaje colaborativo. Nuevos modelos para usos educativos. Por Cristóbal Cobo Romaní
Capítulo 6. Mobile devices y aplicaciones Web 2.0. La Sociedad en red móvil. Por Hugo Pardo Kuklinski
Capítulo 7. El Cierre. Reflexiones hacia la Web semántica. Por Cristóbal Cobo Romaní y Hugo Pardo Kuklinski
Bibliografía

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Jesús Martínez Marin
  • 06:02
  • 4

La Biblioteca, a tota vela!

A més de continuar subministrant les píndoles de coneixement que necessitin les comunitats de pràctica del programa Compartim, la Biblioteca del CEJFE acabem d’estrenar el nostre portal virtual a NetVibes. Aquesta pàgina configurable de manera fàcil i intuïtiva és un recurs idoni per aplegar en una entrada comuna el conjunt de serveis que oferim a hores d’ara:

  • l‘hemeroteca en línia (amb més d’11 mil articles d’especialitat) accessible només des de la intranet del Departament
  • el bloc a Blogger per anunciar i comentar les novetats bibliogràfiques i altres materials
  • el xat amb Cbox encastat al bloc mateix per parlar de manera síncrona amb els usuaris
  • el twitter per comunicar, també al bloc, les últimes notícies i avisos
  • Facebook per publicitar la Biblioteca i els seus actes, mitjançant fotos, vídeos, presentacions, comunicació d’esdeveniments…
  • cerca als catàlegs BEG (Biblioteques Especialitzades de la Generalitat) i CCUC (Catàleg Col·lectiu de les Universitats)

I, si amb aquest reguitzell d’eines web 2.0 no us solucionem els vostres requeriments o no sabeu ben bé com desenvolupar-vos amb aquests serveis de comunicació, sisplau no dubteu a contactar amb nosaltres a biblioteca_cejfe.dj@gencat.cat. Som al vostre servei!Vegeu tot l’article a e-moderadors

Montserrat Garcia Rabinad
  • 07:15
  • 2

Vídeo-rap musical per divulgar la ciència

Demà, 10 de setembre, es posa en marxa el gran col·lisionador d’hadrons (LHC, Large Hadron Collider), l’accelerador de partícules més potent del món, a les instal·lacions del CERN, el Laboratori Europeu de Física de Partícules Elementals, a prop de la ciutat suïssa de Ginebra.Les persones expertes en física de partícules esperen fer-hi importants descobertes sobre noves partícules (el bosó de Higgs), l’antimatèria, l’energia i la matèria fosques, microforats negres, supersimetria… Davant aquest interès, la pregunta és: ¿com acostar al gran públic la importància de la nova era que per a la Física està punt d’encetar-se de manera amena i divulgativa? Una imaginativa resposta la trobem en un recurs que es val de les potencialitats del web 2.0: un vídeo musical a YouTube, el rap del Large Hadron. Bon ball!!

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Xavier Lasauca Cisa
  • 12:31
  • 3

Noves solucions per aprendre anglès

El setembre és el mes de tornada a la feina i, també, a les rutines habituals després de les vacances. N’hi ha una que ja és tot un clàssic: aprendre anglès. Només cal fer un ràpid cop d’ull als quioscos per adonar-se que es tracta de l’eterna assignatura pendent de molta gent. Per això, aquest tòpic de tardor fa reflexionar sobre les metodologies d’aprenentatge que es fan servir habitualment, com el cas del Bloc per aprendre anglès.

El setembre, doncs, sembla un mes propici per provar les noves eines i possibilitats que trobem a Internet. En el meu cas, estic provant la plataforma Myngo –que us recomano– combinada amb Skype (també Sclipo esta oferint solucions pedagògiques d’aquesta mena). Per cert, la meva professora és de Filipines.

Vegeu tot l’article a e-moderadors

Jesús Martínez Marin