Llibres gencat » El sector de productes infantils a Catalunya (Kid’s Cluster): oportunitats de col·laboració des de l’òptica del consumidor final | Post de Marta Marsé Vidri


  • 08:59
  • 1

El sector de productes infantils a Catalunya (Kid’s Cluster): oportunitats de col·laboració des de l’òptica del consumidor final | Post de Marta Marsé Vidri

Aquesta publicació explica l’experiència de més de dos anys de treball amb les empreses dels negocis de productes infantils a Catalunya. Des de finals del 2008, la política de clústers de la Generalitat de Catalunya, impulsada sempre per Indústria, fa un gran canvi. Aquest implica agrupar les empreses segons el mercat final o l’opció estratègica, i ampliar l’abast a tot el Principat.

El projecte, doncs, de caire transversal, va permetre dotar d’un pla d’acció amb sentit estratègic a un sector ampli que reuneix una important massa crítica a Catalunya, fins i tot de segments que no haurien pogut ser objecte d’iniciatives específiques per la dimensió empresarial encara incipient. I és que existeix una indústria dedicada als infants al nostre país. En concret, més de 200 empreses que facturen uns 3.000 milions d’euros en el seu conjunt.

Paral·lelament al treball d’anàlisi i dinamització realitzat amb les empreses, va anar gestant-se un procés d’institucionalització de la iniciativa amb la implicació d’empresaris i empresàries, que desembocaria en la ja real Associació Clúster de Productes Infantils a Catalunya, constituïda amb data 5 de juliol de 2010. Aquesta va incorporar un gerent al novembre de 2010. Per més informació podeu visitar www.kids-cluster.com.

Nosaltres sempre diem que posem la pista de ball i que són les empreses que decideixen si ballen i com ballen. Estem molt satisfets d’aquest cas pel lideratge privat. La nostra tasca: facilitar que les coses passin.

Felicitem després d’un any a les empreses del grup impulsor: Tecnitoys Scalextric, Educa Borràs, Marinva, Invenio, TV3, Hospital Sant Joan de Déu, Abacus Corporativa, Editorial Edebé i Panrico, i a la magnífica tasca del clúster manager, Antonio Naranjo.

Marta Marsé Vidri
Direcció General d’Indústria
Departament d’Empresa i Ocupació
Coautora de El sector de productes infantils a Catalunya (Kid’s Cluster)

Fitxa de compra a la Llibreria en línia | Text complet en PDF

Altres títols de la col·lecció Les diagnosis de l’OPI a Publicacions de la Generalitat

Un comentari en aquest article

  1. Laia ha respost el 19 Oct 2011 a les 16:45

    En un moment de crisi econòmica com l’actual ens ha tocat ser pares i em preguntava si tot el que cal comprar, la petita inversió per donar un lloc a la nova criatura, també acabaria emportant-se-la d’una manera o altra empreses estrangeres o l’Ikea. Trobo interessant que els negocis de productes infantils de Catalunya treballin conjuntament per mantenir i millorar la quota de mercat. Ha sigut una troballa la pàgina http://www.kids-cluster.com, com també ho va ser en el seu moment la de “Criatures.cat”.

Deixa un comentari