Bloc PTOP » La Generalitat adjudica obres en infraestructures i equipaments per valor de prop de 100 MEUR


  • 11:23
  • 0

La Generalitat adjudica obres en infraestructures i equipaments per valor de prop de 100 MEUR

La Generalitat ha adjudicat aquest desembre, per mitjà de l’empresa pública GISA, obres en matèria d’infraestructures i equipaments per un valor de prop de 100 MEUR. D’aquests, 37,5 corresponen a execucions d’obres de transport públic, 1,8 MEUR a actuacions de millora de la xarxa viària, 42,7 MEUR a la reforma i construcció de centres educatius, i 17,3 MEUR, a altres equipaments.

El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat obres en matèria d’infraestructures i equipaments per valor de 100 MEUR.
En matèria de transports, ha adjudicat l’execució de les obres d’instal·lació d’escales mecàniques en 9 estacions de l’L9 del metro de Barcelona, per un valor total de prop de 24,2 MEUR, la col·locació de màquines distribuidores als trams I i II de l’L9, per 8,2 MEUR. Així mateix, s’han impulsat les tasques d’urbanització exterior de l’L5 al tram entre Horta i Vall d’Hebron, que compten amb un pressupost de 2,8 MEUR, la col·locació de 94 marquesines arreu del territori, per 1 MEUR, i la construcció de la nova estació d’autobusos de Cadaqués, per 1,3 MEUR.
Quant a la xarxa viària, GISA ha adjudicat els treballs per a reordenar diversos accessos a la C-63 entre Vidreres i Lloret de Mar (1,1 MEUR) i la construcció d’una rotonda a la B-124, a Castellar del Vallès (650.000 euros).
Pel que fa a equipaments, cal remarcar l’adjudicació de les obres de construcció de la seu de les Delegacions Territorials de la Generalitat de Catalunya a les Terres de l’Ebre, a Tortosa, per a les quals s’invertiran 12,6 MEUR.
D’altra banda, GISA ha donat impuls a diverses actuacions i projectes en centres educatius. Així, ha adjudicat els treballs de construcció de l’IES Vilanova del Vallès; CEIP Mare de Déu de Montserrat, a Castellví de Rosanes; Escola Font Rúbia, de Font-Rubí; i les obres de reforma o ampliació de l’Escola Torres Amat de Sallent; l’Escola Vilarromà de Palamós; l’IES Bisbe Berenguer de l’Hospitalet de Llobregat; el CEIP Els Raiers, de la Pobla de Segur; el CEIP Pompeu Fabra, del Pont de Vilomara i Rocafort; el CEIP Doctor Ferrer, a Artés; el CEIP el Pla de Salt; el CEIP Riu Clar de Tarragona; el CEIP Pompeu Fabra, de Parets del Vallès; i el CEIP Vallmajó de Navata. Tot plegat, suma una inversió de més de 42,7 MEUR.
Finalment, cal indicar que GISA ha adjudicat les obres de construcció d’una residència per a persones amb discapacitat física a Lleida (Balafia II), per un import de 4,7 MEUR.

GISA adjudica obres en matèria de transport públic per valor de 37,5 MEUR

El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat les obres corresponents a 5 actuacions de millora del transport públic, que sumen un total de 37,5 MEUR. Es tracta de la instal·lació d’escales mecàniques en 9 estacions de l’L9 del Metro, per un valor total de prop de 24,2 MEUR, la col·locació de màquines distribuidores en les estacions del tram I i II de l’L9, per 8,2 MEUR, la urbanització del perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron, per 2,8 MEUR, la nova estació d’autobusos de Cadaqués, per 1,3 MEUR, i la instal·lació de marquesines, per 1 MEUR. D’altra banda, ha adjudicat estudis i projectes que sumen 753.700 euros, per a l’execució de 5 actuacions de millora del transport públic.

Escales mecàniques i màquines de venda de bitllets a l’L9

El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat la instal·lació d’escales mecàniques corresponents a 9 estacions de l’L9 del Metro de Barcelona, per un valor total de 24,2 MEUR. Les estacions incloses en aquesta actuació són: Sagrera Meridiana, Polígon Pratenc, Eixample Nord (Centre Direccional), Intermodal del Prat, Ciutat Aeroportuària, Motors, Torrassa, Collblanc i Gornal.

L’actuació comprèn la instal·lació i posada en servei dels equips, i instal·lacions necessàries, així com altres obres complementàries per al muntatge i posada en funcionament de les escales mecàniques de les 9 estacions, que en total sumen 132 unitats. D’aquestes, 111 es col·locaran en estacions tipus pou, 19 en estacions convencionals, i 2 en estacions en viaducte.

La diferència és que les escales exteriors o interiors de vestíbul tindran una inclinació de 27,3º respecte de la horitzontal, mentre que les escales de pou tindran una inclinació de 30º respecte l’horitzontal. Seran reversibles, amb una velocitat de desplaçament de 0,5 m/s, i una capacitat de transport de 9.000 persones per hora, d’acord amb la normativa.

Es preveu que les obres comencin a principis 2010, i es faran progressivament, tenint en compte el calendari de posada en servei de cada una d’elles, amb un termini total de les obres de 29 mesos.

D’altra banda, el Consell d’Administració de GISA també ha adjudicat, per 8,2 MEUR, l’execució de les obres per a la instal·lació d’equipaments de màquines distribuïdores automàtiques dels trams I i II de l’L9. Es tracta de 138 màquines de venda de bitllets, que es col·locaran en les 27 estacions del tram I i II de l’L9. D’aquestes, 99 seran mixtes i 39 només acceptaran el pagament amb targeta. Aquestes obres inclouen també la col·locació de les màquines validadores de les estacions Polígon Pratenc i Eixample Nord.

Urbanització exterior L5. Horta-Vall d’Hebron 2,8 MEUR

Pel que fa a un altre projecte d’ampliació de la xarxa de Metro, el perllongament de l’L5 entre Horta i Vall d’Hebron, GISA ha adjudicat les tasques d’urbanització exterior a l’entorn de les noves estacions, per un valor de 2,8 MEUR.

Les obres de perllongament de l’L5 d’Horta a Vall d’Hebron es troben en la seva fase final, un cop completada, l’octubre passat, l’excavació del túnel. Actualment, es duen a terme els treballs de col·locació de vies i de finalització de la cua de maniobres i el dipòsit de trens i els accessos a les estacions, així com de col·locació de la catenària i l’electrificació i resta d’instal·lacions necessàries per al funcionament de la línia. Es preveu posar el perllongament en servei durant el segon semestre del 2010.

En aquest marc, ara s’han adjudicat els treballs que permetran urbanitzar tres espais a l’entorn de les noves estacions del perllongament. Així, d’una banda corresponen a tasques, per a recuperar espais ocupats per l’execució de l’obra principal i, de l’altra, per adequar el carrer a l’arribada del metro i facilitar l’accés a les noves estacions. Es preveu que les obres s’iniciïn a principis de l’any vinent i s’aniran executant a mesura que vagin finalitzant les obres d’infraestructura.

Així, es duran a terme les actuacions següents:

  • Estació del Carmel
  • Plaça Pastrana: s’urbanitzarà una superfície de 3.130 m2. L’espai s’enten com una plaça pavimentada, tot i que prioritzant les àrees verdes, incorporant diferents espècies vegetals. La plaça també disposarà de dos espais triangulars per als jocs infantits
  • Estació del Coll/la Teixonera
  • Accés del carrer Beat Almató: Comprèn un tram de 116 m2 de superfície, entre la base de les escales del carrer de Beat Almató, i el carrer de la Font del Coll.
  • Accés del carrer Batet: L’actuació suposar la urbanització d’un total de 1.858 m2 de superfície, una àrea amb forts pendents en diferents punts.
  • Accés del carrer Crispí: comprèn l’arranjament de dues àrees que sumen 2.162 m2 de superfície, corresponents a la part superior i inferior del carrer.
  • Estació Vall d’Hebron
  • Accés costat muntanya-Llobregat: comprèn una àrea de 1.018 m2 de superfície, entre l’avingua del Jordà, el lateral muntanya de la Ronda de Dalt i el carrer lateral de servei existent. Aquest espai inclou, principalment, una de les dues escales de sortida del metro d’aquesta estació. L’àrea incorpora grans jardineres metàl·liques.
  • Accés muntanya-Besós: abasta un sector de 1.442 m2 de superfície, entre l’avinguda del Jordà, el lateral muntanya de la Ronda de Dalt, i l’aparcament de l’hospital de Sant Rafael. La urbanitzció preveu una segona escala i ascensor de l’estació en aquesta àrea, que també incorporarà grans jardineres meàl·liques.
  • Accés costat mar: comprèn una àrea de 1.075 m2 de superfície, i se situa a un nivell inferior del lateral de la Ronda de Dalt. Així, la urbanització incorpora una escala definitiva entre els dos nivells, aprofitat els talussos existents al carrer de les Basses d’Horta, així com jardineres metàl·liques.

Instal·lació de 94 marquesines 1 MEUR

GISA ha adjudicat els treballs per tal d’instal·lar un total de 94 noves marquesines en parades de línies interurbanes d’autobusos d’arreu de Catalunya per un import de més d’1 MEUR i un termini d’execució de 7 mesos. D’aquesta manera, es dóna compliment al Pla de Trnasports de Viatgers de Catalunya 2008-2012, que preveu la millora dels equipaments de transport públic arreu del territori.

L’objectiu és dotar els viatgers dels elements necessaris per a garantir la seva comoditat i seguretat, i protegir-los de la pluja, el fred i el vent durant el temps d’espera dels autobusos.

Així, s’instal·laran estructures formades per 4 pilars d’acer sobre els quals reposa una coberta. També inclou la col·locació d’un banc i els panells de vidre laterals i posterior, així com plànols informatius i horaris dels serveis de les diferents línies que hi tenen parada.

Les noves marquesines s’ubicaran en els punts de parada corresponents als municipis següents:

  • Barcelona: Castellet i la Gornal, Olesa de Bonesvalls, Jorba, Calders, Castellfollit del Boix, Esparreguera, Olesa de Montserrat, Sant Esteve Sesrovires, San Vicenç dels Horts, l’Espunyola, Puig-reig, Cabrils, Premià de Mar, Sant Cebrià de Vallalta, Sant Vicenç de Montalt, Gurb, Roda de Ter, Polinyà, Santa Perpètua de Mogoda, la Garriga, Lliçà d’Amunt, Martorelles, Sant Quirze de Safaja, Santa Eulàlia de Ronçana, Santa Maria de Palautordera
  • Tarragona: Banyeres del Penedès, Cunit, el Catllar, els Pallaresos i Perafort
  • Lleida: Oliana, Peramola, Montgai, Vallfogona de Balaguer, Massoteres, Alfarràs, la Portella, Llardecans, Vilanova de Segrià, Solsona i Ciutadilla.
  • Girona: Bàscara, Figueres, Garrigàs, Ordis, Pedret i Marzà, Pont de Molins, Ventalló, Vilafant, Vilajuïga, Vilaür, Mont-ras, Olot, Bescanó, Sant Andreu Salou, Camós, Porqueres, Campdevànol, Vallfogona de Ripollès, Massanes, Riudellots de la Selva i Vidreres.

Nova estació d’autobusos de Cadaqués 1,3 MEUR

El Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat les obres de construcció de la nova estació d’autobusos de Cadaqués, per un import d’1,3 MEUR. L’objectiu és dotar la ciutat d’instal·lacions de qualitat per a acollir els serveis de transport, amb espai suficient i nous equipaments per a garantir el confort dels viatgers i millorar la seguretat en les parades i estacionaments dels autobusos.

L’estació d’autobusos de Cadaqués ocuparà una superfície total d’uns 3.000 m2, i s’ubicarà a la Riera de Sant Vicenç, amb accés des de la carretera de Port-Lligat. Es construirà aprofitant part de l’aparcament existent a l’entrada del municipi on ara fan les parades algunes de les línies discrecionals.

El nucli de l’estació serà un espai sota cobert de 485 m2, que albergarà un nou edifici de 75 m2 de superfície, on s’ubicaran les àrees per a la venda de bitllets, una sala d’espera, serveis i altres dependències.

A l’exterior, es construirà una nova tanca per delimitar la nova estació, que disposarà de 4 andanes per a les parades dels autobusos, així com una zona destinada a l’estacionament. Per tal de protegir els viatgers de la pluja o el sol, a l’exterior es disposarà una marquesina adossada a la terminal.

La façana exterior de l’edifici serà de pedra, i l’accés es realitzarà per una porta automàtica integrada a una estructura de vidre que tanca l’edifici. Pel que fa al paviment, es col·locarà un terratzo polit.

Les obres que ara s’adjudiquen també comprenen les actuacions seguents, amb l’objectiu de millorar la seguretat en els desplaçaments dels viatgers a l’estació, així com la comoditat en les esperes:

  • Pavimentació de l’estació i el vial d’accés: es col·locarà una capa de ferm a l’estació i al vial d’accés, i es construirà una vorera al llarg del mur esquerre de la riera de Sant Vicenç, en l’àmbit de la zona d’accés dels vehicles al vial d’entrada a l’estació, perquè els viatgers hi puguin accedir amb seguretat.
  • Control d’accessos: es col·locarà una única barrera d’entrada i sortida dels autobusos en un punt intermedi del vial d’accés, amb dos lectors de targetes, un d’entrada i un altre de sortida. A més, s’instal·larà un sistema de semaforització per a ordenar la circulació al vial d’accés, que és de sentit únic.
  • Informació a l’usuari, megafonia i videovigilància: l’estació disposarà d’un sistema d’informació als viatgers controlat per un servidor central ubicat a l’oficina del cap d’estació que enviarà les dades a una pantalla ubicada a la sala d’espera i a una altra a l’exterior, que informaran dels horaris de totes les línies, així com les possibles incidències o canvis de ruta. que informarà dels horaris de totes les línies, així com les possibles incidències o canvis de ruta. A més, a l’oficina del cap d’estació s’ubicarà una central de megafonia, així com dos difusors a l’interior i un a l’exterior per difondre els avisos. Finalment, es col·locarà una càmera a l’interior de la terminal i d’altres a l’exterior per a garantir la vigilància i seguretat de les dependències.

Es preveu que la nova estació es pugui posar en servei durant l’estiu del 2010.

Estudis i projectes en matèria de transport 753.700 euros

D’altra banda, Gisa ha adjudicat la redacció d’estudis informatius i projectes constructius per a impulsar 5 actuacions de millora del transport públic a diferents punts del territori, que sumen en conjunt més de 753.700 euros. Són els seguents:

Estudi informatiu d’integració de la línia d’FGC a Igualada

Gisa ha adjudicta la redacció de l’estudi informatiu que ha de concretar la construcció d’una nova estació d’FGC al terme municipal d’Igualada, amb un import de 186.600 euros. L’actuació s’emmarca dins d’un projecte més ampli per a la integració urbana de la línia d’FGC de Llobregat-Anoia al municipi, que es preveu desenvolupar en dues fases.

En aquest sentit, el Govern ha enllestit darrerament un estudi d’alternatives d’integració i penetració de la línia d’FGC en l’àmbit de la ciutat d’Igualada, per a avaluar diverses possibilitats de millora de la integració urbana de la línia fèrria a la ciutat, previa a la redacció d’un estudi informatiu. L’alternativa escollida d’entre les estudiades preveu l’execució de dues actuacions diferents: primer la construcció d’una nova estació a l’entrada del municipi i després el perllongament de la línia per l’interior de la ciutat en tren-tramvia, fins a Santa Margarida de Montbui.

Així, l’estudi informatiu que ara s’impulsa concretarà els detalls corresponents a la primera fase d’aquest projecte, que comporta la construcció de la nova estació d’FGC a Igualada.

Una nova estació als terrenys de la Torre de Requesens

La nova estació proposada, que substituirà l’existent, se situarà a l’entrada del municipi des de Vilanova del Camí, a l’espai que ocupaven les antigues piscines de la Torre del Requesens, a prop de la plaça Mil·lenari.

Amb la nova ubicació de l’estació s’eliminarà el pas a nivell pròxim a l’escola Gabriel Castellà, resolent l’afectació del trànsit a l’avinguda de Montserrat, i es millorarà la connexió entre el barri del Sant Crist i la resta de la ciutat. A més, aquesta opció és compatible amb un possible perllongament del servei d’FGC en paral·lel a l’avinguda de Montserrat en forma de tramvia per l’interior d’Igualada.

L’execució de la nova estació comportarà la construcció d’un nou pont sobre el riu Òdena, a partir del tram de via ja existent, per a enllaçar amb el nou traçat previst. Es preveu que la nova estació doni servei a més de 2.600 viatgers al dia, i que comporti una inversió propera als 20 MEUR.

Integració a Vilanova i tren-tramvia a Igualada

D’altra banda, l’estudi Informatiu que ara s’impulsa també haurà de desenvolupar i analitzar les propostes i alternatives per a la integració urbana del ferrocarril a Vilanova del Camí, que contempla FGC en l’estudi de viabilitat que està redactant actualment.

Finalment, l’estudi informatiu també inclourà la possibilitat que, en un futur, el servei d’FGC pugui perllongar-se en forma de tren-tramvia per l’interior d’Igualada, a partir de la futura estació prevista a l’entrada de la ciutat, connectant entre d’altres punts amb la futura estació intermodal de l’Eix Transversal Ferroviari. D’aquesta manera es compatibilitzaran les necessitats de transport públic amb la seguretat i la integració urbanística d’aquesta infraestructura.

Estudi informatiu per a integrar la línia d’FGC a Sant Vicenç dels Horts

El Consell d’Administració de Gisa també ha adjudicat la redacció de l’estudi informatiu que detallarà la integració urbana de la línia Llobregat-Anoia d’FGC al seu pas per Sant Vicenç dels Horts, per un import de 194.700 euros.

L’objectiu és minimitzar l’impacte de la línia del tren al seu pas pel municipi, facilitant la continuitat dels carrers, evitant l’efecte barrera i millorant la seguretat en els creuaments.

L’estudi haurà de concretar l’opció considerada com a més adient entre les estudiades dins de l’estudi encarregat per FGC el 2009 de cobertura i espais urbans de les vies d’FGC al seu pas per Sant Vicenç dels Horts en el tram comprès entre l’estació de Sant Vicenç dels Horts i el Baixador de Can Ros.

Així, l’actuació, que abasta una longitud de prop de 2 quilòmetres, es dividirà en 4 àmbits diferenciats, dos corresponents als extrems, i dos més a la part central.

En aquest sentit, es preveu la cobertura de les vies en un tram central i la instal·lació d’estructures reductores d’impacte acústic i visual en els dos extrems, que sumen una longitud de 0,6 quilòmetres.

D’aquesta manera, la cobertura de la línia permetrà l’aprofitament ciutadà d’una nova àrea, que es reurbanitzarà i s’enjardinarà, donant continuitat a la trama urbana i millorant la seguretat en els creuaments dels vianants i vehicles.

Projecte constructiu de la nova estació d’autobusos d’Empuriabrava

El Consell d’Administració de Gisa ha adjudicat la redacció del projecte constructiu per a l’execució d’una nova estació d’autobusos a Empuriabrava, per un import de 106.700 euros.

L’estació s’ubicarà a l’avinguda de Fages de Climent, entre el carrer de la Muga i l’avinguda de Pompeu Fabra, a tocar del riu Muga. L’actuació suposarà la urbanització d’un sector de prop de 7.000 m2 de superfície, que s’adaptaran per als nous usos.

L’estació disposarà d’un edifici terminal, on s’ubicarà la zona de venda de bitllets, serveis i l’àrea d’espera per als viatgers. A l’entorn d’aquest edifici, s’habilitaran les andanes i la zona d’estacionament d’autobusos, que es cobriran amb una marquesina.

A banda de la construcció de la nova estació, l’actuació inclou la reurbanització de tot aquest tram de l’avinguda, amb la reubicació de l’àrea destinada a places d’aparcament per a vehicles privats, així com de la parada de taxis, i la resta d’espais per als vianants.

S’espera que comporti una inversió de prop de 3 MEUR.

Projecte constructiu del nou pàrquing de camions de Caldes de Montbui

D’altra banda, Gisa ha adjudicat la redacció del projecte constructiu per a habilitar un nou aparcament de vehicles pesants al terme municipal de Caldes de Montbui, al Vallès Oriental, per un import de 106.000 euros.

L’objectiu és facilitar un espai amb garanties de seguretat per a l’estacionament d’aquest tipus de vehicles, d’acord amb la demanda detectada en aquesta àrea.

L’aparcament s’ubicarà al carrer Priorat, al polígon industrial La Borda, i ocuparà una superfície total de 14.400 m2. Tindrà capacitat per a l’estacionament d’entre 100 i 150 vehicles pesants. L’actuació també inclou la construcció d’un caseta de control d’accessos, i la instal·lació d’una xarxa de video-vigilància.

Es preveu que les obres comportin una inversió propera als 2 MEUR.

Projecte constructiu del nou intercanviador de la UAB

Gisa ha adjudicat la redacció del projecte constructiu per a habilitar un nou intercanviador de transport públic a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), per un import de 159.700 euros.

L’actuació comprèn la implantació d’un nou intercanviador de transport públic al campus de Bellaterra de la UAB, dins del terme municipal de Cerdanyola del Vallès, en el marc de les actuacions previstes al pla de mobilitat de la Regió metropolitana de Barcelona. L’objectiu del pla és afavorir l’ús del transport públic, així com els desplaçaments a peu i en bicicleta. Per això, el projecte inclou:

El nou intercanviador donarà servei a més de 30.000 estudiants i 5.000 treballadors. Disposarà d’11 andanes per a la parada dels vehicles de transport col·lectiu, de fins a 15 metres, que utilitzaran un màxim de 10 línies d’autobusos. La localització escollida ha estat l’anomenada zona esportiva, atès que disposa d’espai suficient, i es troba a l’entorn immediat dels edificis universitaris. Així, presenta una bona accessibilitat per a vianants, bicicletes i autobusos, amb una mínima infterferència amb el trànsit habitual de les vies internes. D’aquest manera, l’intercanviador també s’ubicarà proper al futur Centre Direccional, que es preveu desenvolupar a l’altre costat de l’AP-7.

L’intercanviador s’estructura a partir d’un espai central que facilitar el transbord entre línies, amb una àrea d’espera per als viatgers coberta amb una marquesina. Disposarà de dos accessos, un a la banda nord i altra a la sud, per a facilitar la maniobralitat i canalitzar el trànsit a l’interior de l’intercanviador. A l’extrem nor-est, ocupant l’espai que actualment es destina a aparcament de vehicles, s’habilitarà la parada de la línia interna d’autobusos i un aparcament per a bicis.

L’actuació es completarà amb l’enjardinament de l’entorn, la col·locació de nou enllumenat, i mobiliari urbà i una zona de serveis per als autobusos i usuaris. El pressupost previst per l’intercanviador és de 3 MEUR.

D’altra banda, es construirà una passarel·la per a vianants i ciclistes sobre l’eix central se situarà entre la passarel·la de vianants de la facultat de ciències i del servei d’activitat física. Tindrà una longitud d’uns 250 metres i donarà continuïtat a vies actualment de vianants amb trànsit restringit de vehicles que connecten els eixos nord i sud del campus. Es preveu una inversió aproximada de més d’1 MEUR per a la nova passera.

La Generalitat adjudica les obres de millora de la xarxa viària per valor de prop d’1,8 MEUR

El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat obres de millora de la xarxa viària per valor de prop d’1,8 MEUR. En concret, cal remarcar l’execució dels treballs per a reordenar diversos accessos a la C-63 entre Vidreres i Lloret de Mar (1,1 MEUR) i la construcció d’una rotonda per afavorir la seguretat i fluïdesa del trànsit a la B-124, a Castellar del Vallès (650.000 euros). D’altra banda, s’han adjudicat les redaccions del projecte constructiu d’una rotonda a Vila-rodona i de l’estudi informatiu d’una variant a Bellpuig.

Millora d’accessos a la C-63 entre Vidreres i Lloret de Mar 1,1 MEUR

El Consell d’Administració de GISA ha adjudicat, per un import d’1,1 MEUR, les obres per a reordenar diversos accessos de la C-63 entre els termes municipals de Vidreres i Lloret de Mar. Els treballs, que tenen com a objectiu millorar la seguretat viària i la fluïdesa del trànsit, començaran durant el segon trimestre de 2009, amb un termini d’execució de 10 mesos.

La carretera C-63 uneix Lloret de Mar i Vidreres, on es connecta amb l’autovia C-35 i registra un trànsit força intens. Les obres que ara s’impulsen abasten un tram de 500 metres i consistiran en la reordenació de tres interseccions que serveixen d’accés a diferents urbanitzacions. En concret, les actuacions que es duran a terme són:

  • La primera intersecció se situa a uns 350 metres del túnel de Monturiol i dóna accés a la carretera antiga de Vidreres i a la urbanització del turó de Monturiol. En aquest punt, on ja hi ha un carril central per als girs a l’esquerra, es preveu la incorporació de falques de canvi de velocitat.
  • La segona intersecció on s’actuarà correspon a l’accés a la Creu de Lloret. Aquest accés se suprimirà, atesa la proximitat amb els altres dos i el trànsit es canalitzarà per mitjà de l’accés següent (Aiguaviva Parc i Lloret Residencial), i un carrer de nova construcció, sensiblement paral·lel a la C-63. Aquest nou carrer ha de creuar la riera de Cabanyes, fet que comporta la construcció d’un calaix de 4 x 2 metres.
  • El tercer accés dóna servei a les zones d’Aiguaviva Parc i Lloret Residencial. En aquest punt, s’eixamplarà la carretera per tal de formar un tercer carril que faciliti els girs a l’esquerra amb més seguretat. A més, s’incorporen falques de canvi de velocitat.

D’altra banda, fora del tronc de la carretera, ja al costat de la urbanització, es construirà una rotonda de 25 metres de diàmetre exterior per a distribuir el trànsit cap als diferents vials de la urbanització i cap al nou carrer esmentat anteriorment. La construcció d’aquest accés comportarà una nova obra de pas sobre la riera, que consistirà en un calaix de formigó de 5 x 4,5 metres.

Rotonda a la B-124, a Castellar del Vallès 650.000 euros

Una altra de les actuacions que GISA ha adjudicat ara correspon a la construcció d’una rotonda a la B-124, a Castellar del Vallès, per un valor de 650.000 euros. Aquesta rotonda formarà part de les actuacions de desdoblament de la B-124 entre Castellar del Vallès i Sabadell, l’estudi informatiu del qual es troba en fase de tramitació ambiental.

La carretera B-124 uneix Castellar del Vallès amb Sabadell, tot connectant les zones industrials d’ambdues poblacions i, així, registra un trànsit molt intens. Per aquest motiu, el DPTOP ha previst el desdoblament de la carretera en aquest tram. L’estudi informatiu del desdoblament es va sotmetre a informació pública i ara es troba en fase de tramitació mediambiental.

Per tal de garantir la fluïdesa del trànsit mentre s’enllesteix el projecte per a desdoblar tot el tram esmentat, el DPTOP ha decidit avançar una de les actuacions, que consisteix en la construcció d’una rotonda de grans dimensions. El giratori se situarà en la intersecció de la carretera B-124 amb els carrers del Bages i del Baix Camp, al terme municipal de Castellar del Vallès. Es preveu que els treballs comencin el segon trimestre de 2010 i tinguin una durada de sis mesos.

La rotonda tindrà 60 metres de diàmetre, amb una calçada anular de 10 metres, un voral exterior d’1,5 metres i un altre d’interior de 0,5 metres. A més de la formació del giratori, l’actuació inclourà els següents elements:

  • Tasques de pavimentació.
  • Senyalització horitzontal, vertical, disposició de barreres de seguretat i de bandes rugoses reductores de velocitat.
  • Elements per a facilitar el drenatge, inclosa la construcció d’un col·lector per a recollir l’aigua de la calçada lateral del polígon de Can Carner.
  • Enllumenat de la rotonda.

Projecte constructiu rotonda a la TP-2002, a Vila-rodona 25.100 euros

Al Camp de Tarragona, el DPTOP ha previst la construcció d’una rotonda a la carretera TP-2002, a l’encreuament d’accés cap al nucli urbà de Vila-rodona (TP-2003), per tal de millorar l’ordenació del trànsit en aquest punt, on també conflueix la carretera TV-2004 (cap al Pla de Santa Maria). Ara, el Consell de GISA ha adjudicat la redacció del projecte constructiu, per un import de 25.100 euros.

L’encreuament actual entre aquestes tres carreteres presenta certa complexitat ja que està format per un carril central de girs sobre la TP-2002, amb illetes sobre les carreteres TP-2003 i TV-2204 i se situa en una zona de revolt de la TP-2002.

Per tal d’afavorir la canalització del trànsit i afavorir la seguretat viària, es construirà una rotonda en aquest punt. El projecte constructiu que ara s’adjudica concretarà, a més, altres actuacions complementàries com el drenatge, la senyalització horitzontal i vertical, els elements de contenció de vehicles i la il·luminació.

Es preveu que el projecte estigui enllestit a finals de l’any vinent, per poder programar posteriorment l’execució de les obres corresponents, per a les quals s’estima una inversió de 500.000 euros.

Estudi informatiu vial connexió a Bellpuig 19.000 euros

Finalment, GISA ha adjudicat per 19.000 euros la redacció de l’estudi informatiu d’un vial que connecti la C-233 i l’LP-2015 a Bellpuig i permeti, a més, evitar el pas per l’interior del nucli urbà.

Aquest vial s’iniciarà a la carretera C-233, aproximadament a uns 550 metres abans de la rotonda on comença la variant de Bellpuig. El punt final del vial se situarà a uns 300 metres de l’inici de la travessera urbana. Tindrà una longitud aproximada d’1 quilòmetre i estarà format per dos carrils de circulació de 3,5 metres i dos vorals d’un metre cadascun.

L’estudi que ara s’adjudica analitzarà les possibles alternatives de traçat d’aquest vial, així com l’arranjament de l’LP-2015 al seu pas per l’interior de Bellpuig. Es preveu que aquest estudi informatiu estigui redactat a finals de l’any vinent, per tal d’iniciar, a continuació, el procés d’informació pública. Es calcula que la construcció d’aquest vial comportarà una inversió de 1,5 MEUR.

Nota de premsa (PDF)