Bloc PTOP » Es reobre al trànsit el tram del carrer de la Maladeta afectat per obres del nou vestíbul de l'estació de Can Vidalet de l'L5


  • 12:43
  • 0

Es reobre al trànsit el tram del carrer de la Maladeta afectat per obres del nou vestíbul de l'estació de Can Vidalet de l'L5

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha reobert al trànsit el tram del carrer de la Maladeta entre el carrer del Molí de l’Hospitalet i carrer Rosa d’Alexandria afectat per les obres de construcció del nou vestíbul de Can Vidalet de l’L5. Així, s’han enllestit els treballs en superfície en aquesta àrea, que han permès reurbanitzar i reordenar aquest tram del carrer, que compta ara amb voreres de fins a 6 metres d’amplada.

D’aquesta manera, ja només quedaran afectats dos trams del carrer de la Menta/Hierbabuena fins a la primavera, quan es preveu posar en servei el nou vestíbul adaptat a persones amb mobilitat reduïda, que dotarà l’estació de més espai per als viatgers.

El DPTOP ha restablert el trànsit al tram del carrer de la Maladeta, entre el carrer de Molí de l’Hospitalet i el carrer de Rosa d’Alexandria, afectat per les obres de construcció del nou vestíbul de l’estació de l’L5 de Can Vidalet, un cop s’han completat els treballs en superfície en aquesta àrea.

Així, ja només quedarà afectat un tram del carrer de la Menta, entre el carrer de Pubilla Cases i el carrer de la Maladeta, i un tram del carrer de la Hierbabuena, entre el carrer de la Maladeta i el carrer de la Mina. Es preveu restablir completament el trànsit cap a la primavera, coincidint amb la finalització de les obres i la posada en servei del nou vestíbul.

Pel que fa al carrer de Rosa d’Alexandria, ha recuperat la seva configuració original, amb un únic sentit de baixada, en comptes dels dos sentits que tenia fins ara a conseqüència de les obres.

Voreres més amples per als vianants

Els treballs en superfície que ara s’han completat en aquest tram del carrer de la Maladeta han permès reurbanitzar i transformar aquesta àrea, amb una nova configuració de la calçada, amb prioritat per als vianants.

Així, a banda del carril de circulació en sentit Barcelona reobert avui en aquest tram, s’han construït voreres d’amplada variable d’entre 3,5 i 6 metres, que faciliten els desplaçaments dels vianants, i s’ha reordenat la calçada per a acollir la càrrega i descàrrega, l’aparcament de vehicles i els contenidors de residus.

Avancen les obres a l’interior de l’estació

A partir d’ara, es continuarà treballant en l’interior del futur vestíbul, per tal d’enllestir els acabats interiors, així com en l’entorn de la nova sortida d’emergència situada al carrer de la Maladeta.

Les obres, que es van iniciar l’octubre del 2008, permetran ampliar l’espai per als viatgers, adaptar els accessos a persones amb mobilitat reduïda i dotar l’estació de noves sortides d’emergència, amb un pressupost de 9,2 MEUR.

De moment, ja s’ha completat la remodelació de l’estació a nivell d’andanes, amb una nova il·luminació i la renovació del revestiment i el paviment interior. També, s’ha finalitzat el recreixement de les andanes amb l’objectiu d’eliminar el desnivell existent respecte dels trens i millorar, així, l’accessibilitat.

Nou vestíbul de 300 m2

L’estació de Can Vidalet se situa al límit entre les poblacions de l’Hospitalet de Llobregat i Esplugues de Llobregat, i disposa d’un únic vestíbul de dimensions reduïdes, amb un únic accés situat al carrer d’Hortènsia, sense ascensors.

L’actuació ara en marxa permetrà executar un nou vestíbul, amb una superfície d’uns 300 m2, que serà independent a l’actual i s’emplaçarà a la cruïlla dels carrers de la Menta / Hierbabuena i de Maladeta. L’estació disposarà d’un accés al nou vestíbul, ubicat al carrer de Maladeta, amb escales fixes i un nou ascensor.

A més, s’instal·laran 3 ascensors: dos que comunicaran les andanes i el nou vestíbul, i un altre que connectarà el vestíbul i l’exterior, ubicat al nou accés del carrer de Maladeta. D’aquesta manera, l’estació de l’L5 quedarà completament adaptada a persones amb mobilitat reduïda.

Finalment, es crearà una sortida d’emergència a l’extrem sud de l’estació per augmentar la capacitat d’evacuació de l’estació.

Documents relacionats

Nota de premsa (PDF)

Imatge

Plànol