Bloc PTOP » Barcelona acosta els continents asiàtic i americà amb un nou vol a Sao Paulo


  • 16:43
  • 0

Barcelona acosta els continents asiàtic i americà amb un nou vol a Sao Paulo

  • Barcelona i Sao Paulo quedaran unides directament tres cops per setmana a partir de la primavera de 2011.
  • La nova ruta ha estat fruit de la col·laboració entre Singapore Airlines i Spanair.
  • Barcelona es consolida com un centre de distribució intercontinental en l’espai Euromeditarrani.

El Vicepresident Executiu i CEO de Singapore Airlines, Sr. Choon Phong Goh, el President d’Spanair, Sr. Ferran Soriano, el Secretari per a la Mobilitat de la Generalitat de Catalunya, Sr. Manel Nadal, el Vicepresident de la Cambra de Comerç de Barcelona, Sr. Josep Manuel Basáñez, el Director de l’Aeroport de Barcelona, Sr. Fernando Echegaray i el Gerent del Sector de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Barcelona, Sr. Mateu Hernández, han presentat avui el nou vol Barcelona – Sao Paulo.

Amb aquesta nova ruta, Barcelona fa un pas més per esdevenir un veritable hub internacional, tot convertint-se en un pont entre els continents asiàtic i americà. Star Alliance, de la mà de Singapore Airlines i Spanair, consolida la seva aposta per Barcelona com un enclavament estratègic per al desenvolupament de la seva xarxa de rutes i vols.

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona (CDRA), integrat per la Generalitat, la Cambra de Comerç de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i Aena, ha treballat de manera conjunta amb Singapore Airlines i Spanair per fer possible la creació d’aquest nou enllaç aeri. D’aquesta manera, el CDRA continua complint un dels seus objectius principals des de la seva fundació el 2005: impulsar els vols intercontinentals des de Barcelona.

Barcelona, l’enllaç natural entre Àsia i Amèrica

El nou vol unirà, a partir del març de 2011, tres cops per setmana les ciutats de Singapore i Sao Paulo via Barcelona. La ruta, operada per Singapore Airlines en règim de codi compartit amb Spanair, suposarà la primera destinació sud-americana per a la companyia asiàtica i una bona notícia pel que fa a la creació de nous enllaços aeris amb el continent americà des de Barcelona.

La col•laboració entre Singapore Airlines i Spanair ha estat decisiva per fer viable l’operació i, de la mateixa manera, permet consolidar la xarxa de Star Alliance a Barcelona. En l’actualitat, Singapore Airlines opera diàriament un vol Singapore – Barcelona amb una escala tècnica a l’Aeroport de Milà. A partir de l’any vinent, tres dies a la setmana, Singapore i Barcelona quedaran enllaçades de forma directa, sense l’escala tècnica, amb continuïtat fins al Brasil, a l’Aeroport Internacional de Guarulhos – Sao Paulo.

Aquest nou vol al Brasil ofereix a l’Aeroport de Barcelona l’oportunitat de posar en joc tot el seu potencial de connectivitat no només amb el marcat espanyol i europeu, sinó també en la globalitat de l’espai euromediterrani. El acord de col·laboració entre Singapore Airlines i Spanair afavoreix la consolidació d’una bona oferta de vols en xarxa a disposició de l’usuari final.

Brasil, un mercat estratègic per a l’economia catalana

Brasil és un mercat estratègic per a l’economia catalana, i l’interès de diverses companyies aèries per la creació d’una nova ruta entre Barcelona i Sao Paulo així ho posa de manifest. La ciutat de Barcelona i el Brasil mantenen unes relacions econòmiques i comercials de gran intensitat des de fa molts anys. Les empreses catalanes, i de manera particular les empreses de la província de Barcelona, acrediten uns fluxos d’importació i exportació realment significatius amb aquell país, tant en volum com en valor o nombre d’operacions, que situen el Brasil entre els 25 països més importants, a escala global, per al comerç exterior de les empreses de la ciutat de Barcelona i la seva província (2009).

Brasil és el setè mercat internacional més rellevant pel que fa al nombre d’empreses catalanes que hi mantenen relacions comercials, d’importació o exportació, de manera habitual (2007), tot just darrere d’altres països com la Xina, els Estats Units o el Japó.

screenhunter_02-nov-24-1648

screenhunter_03-nov-24-1650

L’enllaç aeri Barcelona – Brasil, una necessitat llargament reivindicada

La ruta aèria Barcelona – Brasil ha estat un dels objectius històricament pretesos pel CDRA des de la seva creació. En el Pla Estratègic del CDRA (2010-2011), el mercat brasiler quedava recollit com a una prioritat indiscutible dels treballs a desenvolupar pel comitè a curt termini.

Més de 125.000 passatgers de Barcelona varen volar al Brasil el 2009. Després de Madrid, que ja disposa de rutes directes en funcionament, Barcelona és la principal destinació de l’Estat per als viatgers procedents del Brasil. En el decurs dels darrers 4 anys, el tràfic total entre Espanya i el Brasil ha crescut de mitjana un 7% anual, demostrant, així, la fortalesa de les rutes aèries que posen en relació ambdós països.

screenhunter_04-nov-24-1651Sao Paulo és la principal destinació al Brasil pels viatgers de Barcelona, així com el principal punt de connexió dins d’aquell país per a d’altres destinacions en territori brasiler. El 2009, el tràfic entre ambdues ciutats suposà un total de 51.351 viatgers.

Un pas més en la consolidació de l’oferta intercontinental de l’aeroport

L’Aeroport de Barcelona gaudeix d’un lloc privilegiat en el mapa aeroportuari europeu, on ocupa el novè lloc al rànquing del continent pel que fa al nombre total de viatgers (2009). L’increment de l’oferta de vols de llarg recorregut és crucial per al posicionament internacional del Prat i per fer possible l’assoliment d’un rol veritable de hub a escala global.

En el segment de tràfic de llarg recorregut, des del 2005, l’aeroport ha crescut per sobre del 72%, el que esdevé la mostra més evident del gran salt qualitatiu i quantitatiu del Prat en la creació d’enllaços aeris intercontinentals. Així, l’aeroport ha pràcticament doblat la proporció de tràfic de llarg recorregut en relació al tràfic total de la instal·lació.

El treball per incrementar l’oferta de rutes i vols de llarg recorregut, però, ha de continuar i el Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de Barcelona seguirà col·laborant estretament amb les companyies aèries per fer possible aquest objectiu.