Bloc PTOP » PTOP als mitjans 2010 (Abril-Juny)


PTOP als mitjans 2010 (Abril-Juny)

30 de juny

logo_tv3

elPeriodico

logo-avui

logo-regio7

logo_diarigirona

28 de juny

elPeriodico

logo-elpunt

logo_diarigirona

23 de juny

elPeriodico

logo-avui

logo-elpunt

logo_diarigirona

logo-regio7

22 de juny

elPeriodico

logo-avui

logo-elpunt

logo_publico

logo-regio7

logo_diarigirona

21 de juny

logo-regio7

logo-elpunt

18 de juny

logo-regio7

elPeriodico

17 de juny

elPeriodico

logo-elpunt

logo-regio7

16 de juny

elPeriodico

15 de juny

logo_diarigirona

logo-elpunt

14 de juny

13 de juny

logo-elpunt

logo_europapress

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques i primer secretari del PSC a Girona, Joaquim Nadal, ha assegurat avui en declaracions a Europa Press que donarà suport a a l’actual alcaldessa de Girona, Anna Pagans, si vol tornar a ser la candidata.

Fa unes quantes setmanes, alguns sectors de l’agrupació local del PSC a Girona han apostat per un relleu i van suggerir que la diputada i exdelegada del Govern Pia Bosch concorregués com a número u a les llistes en les municipals de l’any que ve. Tot i això, ràpidament la federació va negar que hi hagués un debat intern i ha titllat d’interessades les especulacions. Nadal ha constatat que Pagans, que el va substituir en el càrrec, té “tota la seva confiança” i ha avançat que ha acordat amb ella que, passades les autonòmiques, li dirà si vol repetir o no. CAS HEREU Sobre el candidat del PSC per a Barcelona i la continuïtat de Jordi Hereu, Nadal ha contestat que el partit ja ha dit tot el que havia de dir. “Desitjo amb fermesa que després de 32 anys de govern d’esquerres a la ciutat de Barcelona continuï havent un govern d’esquerres, que obri horitzons d’il•lusió i d’esperança per a la ciutat de Barcelona”, ha sostingut. A més, Nadal ha rebutjat frontalment la manera com Artur Mas ha presentat Xavier Trias el dia que el va proclamar candidat, perquè ha considerat que va ser de poc nivell i de falta de qualitat política. “D’una brotxada van voler embrutar 32 anys de gestió brillant a Barcelona”, ha postil•lat. “Qui vulgui governar en aquesta ciutat en el futur haurà d’assumir com a pròpia l’herència rebuda”, ha dit Nadal. En preguntar-li per la seva pròpia continuïtat, el conseller Nadal ha explicat que està a disposició del partit i del primer secretari. “Encara no sé sio aniré en alguna llista o no; està per decidir”. Ha recordat que tampoc es planteja l’escenari de les eleccions com una elecció entre tripartit o CiU. “Vull que el meu partit concorri a les eleccions amb la seva pròpia oferta política i competint amb la que farà CiU”, ha assenyalat. “Dono per bo el període de set anys que hem viscut amb un govern de coalició; però penso que ens hem de presentar a les eleccions cadascun, amb la seva especificitat”, ha acabat.

Tractarà amb Blanco la setmana que ve les retallades en obres públiques BARCELONA, 13 (EUROPA PRESS) El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, ha assegurat avui que hi ha voluntat política per tancar el nou model de gestió aeroportuària del Prat. Aquest tema i el traspàs dels trens de mitja distància vol que estiguin tancats abans d’acabar la legislatura catalana, segons ha dit en una entrevista a Europa Press. Nadal ha explicat que l’entrada d’entitats catalanes i capital privat al consell d’administració del Prat seguiria “l’empremta” del comitè de rutes, que té com a objectiu augmentar el nombre de vols transoceànics a Barcelona i que està format per AENA, l’Ajuntament de Barcelona, la Cambra de Comerç i la Generalitat. El conseller ha indicat que el ministre de Foment, José Blanco, ha explicat que hi haurà “un nou pas endavant abans de finalitzar l’any” en aquest sentit, Nadal ha reconegut que li agradaria que passés “abans d’acabar aquesta legislatura”. “Jo espero que aquest pas es faci abans de les eleccions catalanes, no per oportunisme, simplement per completar unes converses que ja teníem molt avançades. Confio que estan tan avançades que el plus que falta per decantar l’acord, és molt petit”. “Ens falta un marge de llibertat suficient pel que fa a la gestió per anar aconseguint nous vols i companyies a l’aeroport del Prat”, ha assenyalat. Es tracta d’assegurar una “veu catalana potent i decisiva” amb un pes “determinant”, mentre que la titularitat dels terrenys i la infraestructura seguiria corresponent a AENA. L’objectiu, ha afegit, és “posar en valor el pes de la representació autonòmica, que signifiqui que suma per avançar en l’explotació comercial de l’Aeroport de Barcelona i en la millora de l’autonomia de la seva gestió”. Seria, ha remarcat, “una majoria qualificada, però no polititzada, per assegurar que el conjunt dels membres del Consell d’Administració remen en la mateixa direcció”. Preguntat sobre el traspàs dels trens de mitja distància, després d’assumir la gestió del servei de Rodalies a Barcelona l’1 de gener, Nadal ha assenyalat que amb la ponència creada i les converses avançades, la negociació va “bastant bé”. Ha assegurat que existeix la possibilitat de tancar l’acord abans de finalitzar la legislatura catalana, i ha dit: “El sol fet que s’hi hagi constituït la ponència dels regionals indica una clara voluntat política de les parts de culminar el traspàs de regionals”. El conseller ha remarcat que, s’acordi abans o després de les eleccions autonòmiques, el tema estarà “tan madur que el nou Govern estarà en condicions de materialitzar el traspàs de regionals de seguida”. SENSE RETARDS A L’AVE A CATALUNYA Està previst que la setmana que ve es reuneixin Nadal i Blanco per tractar sobre la retallada pressupostària en les obres públiques. Segons el conseller, res fa indicar que es vagi a tocar l’alta velocitat a Catalunya, per això no pararan ni s’endarreriran les obres dels túnels a Barcelona i Girona. “Tinc la certesa moral, no m’ho ha dit amb totes les paraules”, ha afegit. Nadal ha assenyalat que es veuran afectades “algunes obres” viàries i ferroviàries, com l’arribada del tren a la terminal T1 del Prat, que és una obra adjudicada i licitada, però no començada, per la qual cosa es podria endarrerir. Els accessos viaris i ferroviaris al port de Barcelona també poden tardar, ja que es té el projecte constructiu però encara no està licitat. Alhora, estan pendents de licitació alguns trams de l’Eix pirinenc i l’autovia en la demarcació de Tarragona. Sí que es manté per al 2012 el tram entre Zona Universitària i la terminal entre pistes de la Línia 9 de metro, que depèn de la Generalitat. El túnel en aquest trajecte ja està construït, per la qual cosa no es preveuen canvis al calendari d’obres.

12 de juny

logo-elpunt

logo_europapress

Echegaray manté que la ciutat aeronàutica serà una realitat el 2018

BARCELONA, 12 Jun. (EUROPA PRESS) – La terminal T1 de l’Aeroport de Barcelona-El Prat ha rebut 17,5 milions de passatgers des que ha començat a operar fa un any, xifra una mica superior a les expectatives, segons ha explicat en una entrevista a Europa Press el director de l’aeroport, Fernando Echegaray. Les enquestes d’aerolínies i usuaris qualifiquen la nova infraestructura, que es va inaugurar el 17 de juny del 2009, com a “bona i molt bona”, per la qual cosa el balanç d’aquests primers 12 mesos és “molt positiu”. La T1, ha destacat Echegaray, ha contribuït al creixement de connexions intercontinentals, passant en un any de 16 a 28. “Barcelona s’està dibuixant en el mapa mundial, s’està connectant amb el món”, ha dit. Prova d’això, ha assenyalat, és que en les últimes dues setmanes Vueling ha anunciat que farà vols de connexió a partir del 5 de juliol, Air Canadà ha iniciat rutes directes amb Mont-real i Toronto, Pakistan Air Lines connecta amb Chicago, i Qatar Airways vola fins a Doha. Les dades de viatgers també són optimistes, ja que en els últims set mesos hi ha hagut augments, a excepció de l’abril per l’efecte del volcà islandès que va paralitzar l’espai aeri europeu –episodi que ja es dóna per finalitzat–. L’increment de viatgers el maig ha estat del 5% respecte al mateix mes de l’any passat i, segons les previsions, la temporada d’estiu serà més gran que la de l’exercici passat. Les companyies aèries tenen una oferta de seients un 10% superior a la de fa un any. En el conjunt del 2010, les estimacions són més “difícils” perquè “en qualsevol moment hi pot haver un canvi de tendència”, però Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (AENA) preveu rebre entre 27 i 30 milions de passatgers al Prat, sumant la T1 i la T2. El 2009, l’aeroport va perdre un 9,6% de viatgers, passant dels 30,2 milions del 2008 als 27,3 milions. RYANAIR “APORTARÀ TRÀNSIT” A això contribuirà l’arribada de Ryanair al Prat el setembre, que “aportarà trànsit”. Echegaray va treure importància a la convivència de companyies de baix cost amb les grans aliances aèries (Star Alliance, Oneworld i Sky Team), i ha afirmat que “passa en tots els sectors”, des de la roba i la restauració fins als mobles. “Tenim companyies ‘premium’ i altres que ofereixen un producte més assequible”, ha assenyalat. Ha considerat que Ryanair ja opera en altres aeroports grans, com Madrid-Barajas i Palma de Mallorca. “Necessita grans aeroports”, ha afegit, i ha assenyalat que Easy Jet i Air Berlin també volen al Prat. De la mateixa manera, ha sostingut que “és compatible amb el mercat de Girona i Reus, no té per què perjudicar altres ciutats”. Echegaray ha reiterat que “Barcelona s’està posicionant com aeroport de connexió” i ha destacat el treball fet en els últims quatre anys pel comitè de rutes –format per la Cambra de Comerç, l’Ajuntament de Barcelona, la Generalitat i AENA–, que té com a objectiu augmentar els vols intercontinentals amb El Prat. XINA I EL JAPÓ, MÉS A PROP Les prioritats del comitè de rutes són Nord-amèrica –ja hi ha quatre vols diaris amb Nova York– i l’Àsia, per la qual cosa hi ha noves connexions amb Qatar, Singapur i Istanbul. Els objectius se centren a la Xina i el Japó, dos destins que “no són fàcils” però que “algun dia” tindran vols directes amb El Prat. La T1 té capacitat per acollir 55 milions de passatgers anuals i 90 avions per hora. La clau de l’èxit, ha explicat Echegaray, passa també per reforçar les mercaderies, els vols privats –amb una mitjana actual de 50 diaris–, les activitats de manteniment d’aeronaus –com l’hangar d’Iberia– i la ciutat aeronàutica, que permeti a les empreses corporatives tenir oficines a l’aeroport del Prat. Segons Echegaray, el projecte de la ciutat aeronàutica fa anys que es gesta i no té per què veure’s afectat per la retallada pressupostària del Ministeri de Foment. Al 2018, ha assenyalat, podria donar els “primers senyals de consolidació”.

11 de juny

10 de juny

logo_tv3

elPeriodico

logo-avui

logo-elpunt

logo_diarigirona

9 de juny

elPeriodico

logo-avui

logo-regio7

8 de juny

logo_diarigirona

logo-elpunt

7 de juny

elPeriodico

logo-elpunt

6 de juny

elPeriodico

logo-elpunt

logo-avui

5 de juny

logo-elpunt

logo-avui

logo-regio7

4 de juny

logo_tv3

logo_adn

elPeriodico

logo_diarigirona

3 de juny

logo_diarigirona

logo-elpunt

2 de juny

logo-avui

logo-elpunt

elPeriodico

1 de juny

logo_singulardigital

logo-elpunt

logo_diarigirona

31 de maig

logo-elpunt

28 de mayo

logo_3cat24

logo_diarigirona

27 de maig

logo_diarigirona

logo-elpunt

26 de maig

logo-elpunt

logo-regio7

25 de maig

elPeriodico

23 de maig

logo-avui

22 de maig

elPeriodico

21 de maig

elPeriodico

logo_diarigirona

20 de maig

elPeriodico

logo-avui

logo_diarigirona

logo-elpunt

19 de maig

logo_diarigirona

18 de maig

logo-elpunt

logo_diarigirona

17 de maig

16 de maig

logo-avui

logo-elpunt

14 de maig

logo-elpunt

ebredigital

logo_el-far3

13 de maig

logo-elpunt

logo-avui

elPeriodico

logo-regio7

12 de maig

elPeriodico

logo-elpunt

logo-avui

logo_publico

logo_razon

logo_heraldo

logo_diarigirona

11 de maig

logo-avui

logo_tv3

logo-elpunt

logo_diarigirona

logo_diariopuerto

10 de maig

logo-regio7

9 de maig

logo-avui

8 de maig

elPeriodico

logo-elpunt

logo_diarigirona

7 de maig

logo-elpunt

logo-regio7

logo-avui

logo_financialtimes

6 de maig

screenhunter_01-may-06-1052

logo_diariopuerto

logo-elpunt

5 de maig

logo_publico

logo-avui

logo_diariopuerto

logo_diarigirona

4 de maig

logo-elpunt

logo_diarigirona

logo-regio7

logo_diariopuerto

3 de maig

logo_diarigirona

logo-elpunt

1 de maig

logo_diarigirona

logo-elpunt

30 d’abril

elPeriodico

logo-avui

logo-elpunt

logo-elmundo

logo-regio7

logo_diariopuerto

29 d’abril

logo_tv3

logo-elpunt

28 d’abril

elPeriodico

logo_diarigirona

27 d’abril

elPeriodico

logo-elpunt

logo_lamalla

logo_3cat24

26 d’abril

logo_publico

25 d’abril

logo-avui

logo-elpunt

24 d’abril

logo-elpunt

23 d’abril

logo-elpunt

22 d’abril

logo-elpunt

logo-avui

21 d’abril

logo-elpunt

logo-avui

logo_visquemterrassa

20 d’abril

logo-avui

logo-elpunt

logo_razon

19 d’abril

20minutos

logo_adn