Qui som

Qui?

L’Àrea de Públics de l’Institut Català de les Empreses Culturals inicia el seu camí l’abril del 2013 amb el propòsit de contribuir a incentivar l’accés, la participació i el gaudi de les arts escèniques, les arts visuals, la música, les lletres i l’audiovisual, i també els videojocs, tot fidelitzant les persones culturals i guanyant-ne de noves. I poder així, conèixer millor la seva dieta cultural per a dissenyar estratègies integrals de promoció que miren tant l’oferta com la demanda.

La cultura és un dret les persones i una baula de desenvolupament individual i col·lectiu, creatiu i de benestar. La cultura i la participació cultural és un agent de transformació social. I des de la creació de l’Àrea de Públics, el Departament de Cultura posa, per primera vegada, atenció en les persones com a part integrant del cicle cultural, des l’inici de la creació i fins a les destinatàries finals, ja sigui, per exemple, des de la creació, l’escriptura, la producció, la lectura, les visites a exposicions, galeries, centres d’art o museus, o l’assistència i gaudi a concerts o espectacles.

El gir de donar protagonisme al públic és intencionat. Es constata que el desenvolupament de les persones té beneficis personals, de salut, culturals, econòmics i també socials, i transmet també valors i fomenta empatia i diàleg cultural.

Què?

Aquest blog vol ser una eina de comunicació entre els agents culturals i les persones que permeti interaccionar i convidar a la creació i fidelització de les audiències. Es vol incentivar la seva participació des de l’inici de tots els àmbits de les arts.

L’objectiu és conèixer-les millor per a facilitar la planificació, gestió i foment d’accions dels diferents agents i equipaments culturals, així com de polítiques culturals, amb el propòsit de construir un punt de trobada i diàleg entre comunitats culturals.

La gestió d’audiències avui, innova amb l’ús d’eines digitals i el blog vol esdevenir un nou canal social on line de coneixement i participació per apropar més les persones a la cultura i on s’oferirà un espai de govern obert on sigui més accessible i fàcil la informació entre les audiències, els agents i les administracions.

Com conèixer les persones que s’apropen a la cultura? Com aprofundir en el seu interès i enriquiment? Com mirar d’aconseguir la seva fidelització o convidar-ne de noves ? Com mirar d’integrar una mica més la cultura en la vida quotidiana? Llegiu la secció Estudis i dades.

El blog també té una mirada internacional que permetrà veure les accions i polítiques que es fan fora del nostre país, per exemple, a Berlín, Brussel·les, Londres o París. Conegueu-les!

A qui?

Aquest blog s’adreça a tots els interessats en l’art d’avui, i a tota persona inquieta o curiosa per a descobrir els agents de la gestió de públics, els bloguers, del màrqueting cultural, de la comunicació, els agents culturals, els gestors dels equipaments culturals,  els organitzadors de festivals, fires o mercats, privats i públics, entre altres.

Convidem a la participació! I per què?

 Doncs, “perquè sense públic no hi ha fet cultural”, afirma la Diputació de Barcelona en la seva presentació del Manual de desenvolupament d’audiències. Des de la proximitat de Ferran López (2020) i compartim absolutament.

Doncs, també perquè “l’art contemporani és una manifestació cultural per la que hem de destinar tots els esforços per democratitzar i garantir el seu accés a tot tipus d’audiències, nens, famílies o docents, pels què s’ha d’apostar per una formació permanent en l’àmbit de les arts i la creativitat”. Coneguem un exemple, el projecte que aporta aquesta actitud! O molts altres exemples en el Catàleg de bones pràctiques de gestió de públics, o també, fent cerques d’aquelles veus que siguin fruit de la vostra curiositat o interès.

Deixa un comentari